divendres, 28 d’abril del 2017

Pràctica al laboratori

Aquesta setmana, i com a cloenda del Projecte de comprensió No paris de moure’t, els alumnes de 4t de primària han fet una pràctica al laboratori de ciències. Vam poder observar i manipular tots aquells elements que formen l’aparell locomotor amb una cuixa de pollastre: músculs, tendons, cartílags, lligaments, ossos, greix, fàscia i pell. Van poder comprendre quina era la funció, la situació i l’aspecte de tots ells i també el seu tacte.

Un cop feta la dissecció de l’extremitat i discernides les parts, vam utilitzar les lents d’augment per comprovar que, certament, els ossos són porosos, el moll de l’os és esponjós i els tendons i lligaments estan formats per fibres fines. Va ser molt impactant!
A molts de nosaltres ens va sorprendre que un dels fenòmens que succeeixen dins de l’os és la producció de les cèl·lules de la sang.

Ha estat una bona experiència per a alumnes i mestres que de ben segur repetirem.



4 comentaris:

  1. em va agradar molt Núria 4tC

    ResponElimina
  2. Hola! Sóc la Judith de 4tC, m'ho vaig passar molt bé! Em va entrar una gana amb la flaire de pollastre...

    ResponElimina
  3. Em va encantar, fins i tot tornaria al dia que ho vam fer per tornar-ho a fer
    Sandra 4tC

    ResponElimina

Gràcies pel teu comentari. Sisplau, revisa l'ortografia abans de publicar!