divendres, 17 de febrer del 2017

Veritables científics de laboratori


“Ha estat al·lucinant” i “Quina passada!” van ser les expressions que més vam escoltar en boca dels alumnes de quart al sortir de la pràctica de laboratori. Com ja sabeu, el projecte Underskin no deixa de sorprendre’ns setmana rere setmana i l’última pràctica ha estat el colofó final.


En baixar al laboratori vam trobar-nos diverses safates que contenien l’aparell respiratori d’un xai i també el seu cor. Per grups, vam identificar les parts, les vam mesurar i també palpar. Els mestres van fer alguns talls amb els bisturís i vam poder entendre millor algunes de les explicacions fetes a classe com la importància de la tràquea i per què és un cartílag, la utilitat de la pleura i els diferents lòbuls, les ramificacions dels bronquis i els bronquíols... En un moment de la pràctica vam utilitzar unes cànules per introduir aire i vam veure com els pulmons augmentaven de volum i es tornaven blanquinosos. Finalment, vam obrir el cor per identificar les diferents càmeres, vàlvules i vasos sanguinis.

Mestres i alumnes estem molt engrescats amb aquest projecte de comprensió, i estem molt contents de despertar tanta curiositat i ganes. Enhorabona quarts! 





4 comentaris:

  1. Encara que em vaig marejar una mica... va ser una passada!! Judith

    ResponElimina
  2. A mi em va agradar moltíssim!
    Eli

    ResponElimina
  3. Em va encantar l'experiment!!! Cristina

    ResponElimina
  4. vaser divertit pero em vaig espantar una mica quan inflaban els pulmons

    Núria

    ResponElimina

Gràcies pel teu comentari. Sisplau, revisa l'ortografia abans de publicar!